Tuesday 8 July 2014

Ola Bola Piala Dunia Brasil 2014

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Carian Google

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Wow, kehangatan Piala Dunia amat terasa. Bahangnya di mana-mana lebih-lebih lagi pagi esok akan berlangsung pertembungan di antara dua kuasa besar. Eh, ye ke kuasa besar? Tak kisahlah kan. Yang pasti malam ini ramai yang akan bersidang, termasuk saya kot :)

Sebenarnya, saya bukan saja-saja nak tulis entri pasal Piala Dunia ni tapi memandangkan ramai yang pelik bin hairan bila saya seakan-akan menyepi daripada kepoh pasal bola. Ya, betul saya minat bola tapi memandangkan Piala Dunia kali ini jatuh pada bulan puasa, jadi saya tak berpeluang nak tengok. Tidur lebih baik... hehe... baik punya alasan. Maklumlah, nak kena bangun awal. 4:30am saya dah bangun tau jadi saya kena tidur secukupnya. Baru awet muda. Ahaks.

Kalau dulu masa tinggal dengan my brother, selalu jugalah tengok Piala Dunia. Maklumlah, ada kawan tapi sekarang ni saya sorang jer yang minat bola. So takde orang teman, tak yah tengoklah. Tak kisah pun.... Walaupun begitu, saya tetap mengikuti perkembangan semua team. Bila ada game jer mesti esoknya sibuk nak tahu sape yang menang.

Tapi... bukan saya tak tengok langsung tau. Kadang-kadang kalau saya terjaga saya belasah jer tengok. Especially masa nak masuk second round dan juga pusingan kalah mati. Hujung-hujung tengok baru best.... baru adventure sikit. Lepas tu mesti terbabas sahur. Huhuhu...

Pastu kan ada lak yang sibuk-sibuk tanya saya sokong team mana. Ha, ni yang best ni nak habaq. Dulu.... saya sokong team Brazil. Saya minat sungguh ngan Ronaldo dan Ronaldinho... depa dua terror ooo.... Memang la depa dua tak hensem macam Cristiano Ronaldo yang korang suka sangat tu. Tapi gigi kapak Ronaldo tu mahal tau. Haha.... Ronaldinho pula memang la dia hitam tapi saya suka rambut dia tau.... Ha..kerinting macam tu lain daripada yang lain tau. Eh, melalut la pulak...Ooppsss!!

Okey... okey... sabar.... Nak habaq la ni. Jeng jeng jeng... dengan ini saya mengumumkan bahawa hari raya puasa... eh silap... nak bagi tau la ni. Saya sebenarnya sokong....
l
l
l
l
l
 V 

Ha... nampak tu. Germany hokeh. G.E.R.M.A.N.Y. So jangan main-main tau.... Tapi yang bestnya game kul 4pagi esok, BRAZIL vs GERMANY aka IRDINA vs AS. Sebabnya, my Irdi sokong Brazil. Ala....Neymar la sangat kan... Neymar dah tergolek dah tu.... mna ada Neymar lagi. Hehehe.... Bape scoreline? Hmmm.... player suma dahsyat-dahsyat so memang susah nak score banyak-banyak. Yang pasti malam ni Germany mesti menang. 1-0 hokeh ^_^

Tapi kan... katakanlah Brazil vs Belanda dan Germany vs Argentina... sure saya akan sokong Brazil & Germany. Tapi nak buat macamana kan... dah depa dua bertembung malam ni. So tetap setia kat Germany. Belanda dan Argentina tu tak kisahlah sapa yang menang. Tapi rasa-rasanya Argentina kot...eh Belanda kot... Hmm... tak kisahlah.

Kalau Germany kalah? Waa... tak pelah... dah kalah kan... nak wat cane kan... hahaha~ Walau apa pun, kita enjoy ini kalilah. 

O.L.A B.O.L.A

No comments:

Post a Comment