Monday 16 February 2015

Sejak Mengenalimu

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Carian Google


Sejak Mengenalimu ~ As Samsudin

Sejak mengenalimu
aku mula menghargai waktu saat rindukanmu
aku mula merasai damai saat dipelukmu
aku mula menjadi api saat cemburukanmu.

Sejak mengenalimu
aku jadi takut pada malam
takut bila tibanya pagi aku tidak dapat melihatmu
takut bila hadirnya mentari bayangmu tidak kutemu.

Sejak mengenalimu
aku bagaikan pungguk rindukan bulan
ternanti-nanti hadirmu, tercari-cari senyummu, termimpi-mimpi wajahmu
aduh, siksanya hatiku!

Aku jadi alpa
sungguh rasa cinta ini meresahkanku
rasa cinta ini mengkhayalkanku
rasa cinta ini membuatkan jantungku berdetak laju.

Tidak aku mahu
walau sesaat memejam mataku kala kita bertemu
walau sesaat mengalihkan pandanganku dari melihatmu
walau sesaat membiarkan sepi menghuni kala kau dan aku.

Tidak aku kesal
menaruh harap segunung kasih
menaruh harap selautan sayang
biar satu dunia tahu, aku hanya milikmu!
As Samsudin
14 Februari 2015
Jam 0600


No comments:

Post a Comment