Wednesday 2 December 2015

Kejohanan Bolingku Bolingmu Jua 3.0

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

[14 November 2015]

[Kejohanan Bolingku Bolingmu Jua 3.0 Lepak-lepak Novelis & Novelholic 2015]


Yup, dah dua minggu berlalu namun kenangannya masih segar di ingatan. Kejohanan kali ke-3 ini diadakan di Arl Powerbowl Alamanda Putrajaya. Ni first time saya join event ni, biar jauh beribu batu tapi tetap sanggup terbang demi Kelab Alaf21 yang tersayang. Cewahh!!

Program anjuran Kelab Alaf21 yang bertemakan 'Hitam Putih' ini bukan hanya menyaksikan pertemuan Novelis dan Novelholic, bercanda dan beramah mesra sambil berboling bersama, malah lebih daripada itu ia adalah kejohanan berboling sambil beramal. Semua yang hadir berpeluang untuk menyumbang kepada seorang pesakit SLE iaitu Mariyam Bibi Binti Kassim Khan. Ya, semoga sumbangan kecil ini dapat membantu meringankan beban saudara kita ini. InsyaAllah.

Berbalik kepada cerita Boling kita, setiap kumpulan terdiri daripada 4 orang Novelholic bersama seorang Novelis. Kalau nak diikutkan team saya sekali dengan kak Aisya Sofea tapi memandangkan kak Aisya Sofea tak dapat hadir, jadi team saya dah pun dirombak sana sini dan hasilnya inilah dia...saya berboling bersama artis popular tahun 90an, Abang Shafie dari kumpulan Rio yang dulunya popular dengan lagu Layu Di Hujung Mekar. Lagu ni memang saya minat tau... cer dengar skit....


Selain A. Shafie, Kak Ogy, Fatah & Asyraf juga dalam team saya. Kira team ni tak ada Novelis la... tapi tak pe... yang penting enjoy. Tapi kalau nak diikutkan la... team saya ni team yang paling pendiam dan pemalu. Semua pun malu-malu kucing, tak de nak riuh-rendah cam team lain. Hehe...


Habis berboling, acara penyampaian hadiah pula. Team saya dapat no 9 jer... ok la tu... bukan nak berlawan sangat pun. Just nak 'Meet & Greet' jer kan... tapi ok la... ada juga medal dan cenderahati untuk kenangan.


Yang paling penting dapat jumpa Novelis kesayangan dan dapat beramah-mesra dengan Novelholic yang lain. Ada yang dah lama kenal tak kurang juga ada yang tak pernah jumpa sebelum ni. Namun masing-masing sporting dan friendly.





Lepas habis jer program saya terus bergegas ke KLIA2 fly ke Penang. Bye semua, kita jumpa lagi di Kejohanan Bolingku Bolingmu Jua 4.0. InsyaAllah :)

Adios!

4 comments:

  1. Replies
    1. Tak ada la.... itulah k.zie busy sangat sampai tak dan kita nak bergambar...hehe...

      Delete
  2. Wahh bestnya dapat berjumpa dengan novelis...seronoknya kalau dapat serta sekali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang seronok fyda... lain kali boleh join sekali...

      Delete