Tuesday 22 April 2014

Jom Undi Top 5 AGBK 2013

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Facebook dan Koleksi Peribadi


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Malam ni cuaca sedikit sejuk. Hujan renyai-renyai di luar. Bukan hanya hari ini sahaja malah hari-hari sebelumnya. Musim hujan telah pun bermula. Hujan yang membawa seribu rahmat buat semua makhluk di muka bumi ini. (Wah, melalut sikit intro kali ini. Sebenarnya nak sambung lagi...)

Sedang asyik merehatkan diri, tiba-tiba mataku tertancap pada helaian kertas surat khabar Sinar Harian yang sedang elok bersemayam di atas singgahsana sofa rekliner dari Cavenzi. Oh, keratan surat khabar untuk Anugerah Grup Buku Karangkraf 2013 (agbk 2013) rupanya. Mesti pembaca di luar sana pun sedang sibuk mengundi novelis-novelis kesayangan kamu semua kan.


Ada lima bahagian yang dipertandingkan dalam agbk 2013 iaitu Penulis Pilihan, Buku Pilihan, Penulis Harapan, Adaptasi dan Cover Pilihan. Penulis Pilihan dan Buku Pilihan memperlihatkan persaingan yang amat sengit. Memang nak kena pilih betul-betul, fikir betul-betul, baru boleh tanda. Jadi, apa tunggu lagi. Jom sama-sama kita undi finalis TOP 5 yang sememangnya hebat-hebat belaka. Manalah tahu kalau-kalau murah rezeki kita boleh dapat wang tunai. Bukan itu sahaja, kita juga berpeluang untuk menghadiri majlis anugerah ini yang dijangka akan berlangsung pada Jun nanti. Best kan?!

Pada yang masih belum mendapatkan borang, jangan risau. Anda boleh mendapatkannya di akhbar Sinar Harian. Masih ada masa lagi sebab anda boleh mengundi sehingga 11 Mei 2014. Okeylah, untuk maklumat lanjut boleh baca link di bawah.

http://draunagallery.blogspot.com/2014/04/anugerah-grup-buku-karangkraf-2013.html

Selamat Mengundi.

Learning Is Fun T__T

No comments:

Post a Comment