Friday 27 May 2016

Hotel Anum, Jalan Putra KL

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Booking.com

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kali ini saya nak review Hotel Anum yang terletak di Jalan Putra Kuala Lumpur. Lokasinya amat strategik kerana ia hanya mengambil masa kurang dari 5 minit perjalanan ke Putra World Trade Center (PWTC). Sunway Putra Mall dan Stesyen LRT.

Sebenanrnya ini bukanlah kali pertama saya check in kat hotel ni. Rasanya dah lebih dari lima kali, termasuk persinggahan sebentar untuk hanya beberapa jam. Bukan apa, hotel ini lebih murah jika hendak dibandingkan dengan hotel lain di kawasan ini. Rate untuk bilik standard room hanya RM120 semalam, kira boleh lah. Nak kata murah sangat pun tidak juga.

Suasana di sini boleh tahan lah. Setiap kali nak masuk ke hotel, ada orang tolong bukakan  pintu. Stafnya ramai orang luar namun saya rasa selamat di sini. Biliknya sederhana besar, kebersihan biasa-biasa saja. Sekadar nak balik tidur tu kira boleh lah. Yang tak bestnya ada banyak nyamuk kat sini. Musim kot.

Pengalaman yang paling tak best kat hotel ni ialah air tak ada. Dan difahamkan selalu ada gangguan air kat sini. Sebab tu bila saya check in jer, soalan pertama yang saya tanya ialah... "air ada tak?". Hehe.... Dan, wifi kat sini memang teruk. Boleh connect jer tapi tak boleh guna pun. Baik guna data sendiri, hati pun tak sakit. Hahah~

Okaylah, jom kita tengok gambar Hotel Anum. Gambar ambil dari booking.com saja. Thanks ya Booking.com. Jangan marah saya.. saya ni Genius member tau. Eh, eh!





Adios!

No comments:

Post a Comment