Thursday 24 March 2016

Hotel ASRC Alor Setar

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Carian Google

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

[HOTEL ASRC]


Hotel ASRC terletak di Lebuhraya Darul Aman, 5 minit berjalan kaki dari Muzium Alor Setar. Kira strategik jugalah. Dekat juga dengan Stadium Darul Aman. Jalan nak masuk ke sini agak terlindung, banyak kali terlepas simpang tu sebab terlalu dekat dengan traffic light. Tapi tak apa, boleh u-turn kat depan tu saja.

Hotel ini menawarkan bilik yang dilengkapi dengan penghawa dingin dan internet Wifi tapi wifi dia tak laju sangat pun. Nak upload gambar kat instagram pun tak lepas. Bilik yang tersedia dilengkapi dengan perabot kayu seperti kerusi dan meja. Bilik tak la besar sangat, kira standard saja.



Masalahnya kat sini nak naik ke tingkat atas kena guna tangga yer. Tinggi punya tangga. Lif tak ada, so toksah dok berangan. Panjat saja tangga tu. Penat kot. Yang membuatkan saya tempah hotel ni sebab ada kolam renang. Tapi malangnya masa saya duduk tu kolam renang ni ditutup untuk proses pengubahsuaian. Kira frust juga lah.



Hotel ASRC ni kira hotel budget yang selesa. Memang murah kalau nak dibandingkan dengan hotel lain. Dah la tu betul-betul kat town. Saya cuma tinggal semalam saja kat sini. Setiap kali pi Alor Setar sengaja tempah hotel lain-lain. Nak rasa duduk kat semua hotel kononnya. Hehe...

Okaylah, pada sesiapa yang nak bermalam di Alor Setar terutamanya Backpackers bolehlah menginap di hotel ini.

Adios!

No comments:

Post a Comment