Thursday 31 March 2016

Star City Hotel Alor Setar

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Koleksi Peribadi & Carian Google

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Jangan terkejut yea... saya bukan buat tour lepak-lepak hotel Alor Setar tapi memang kebetulan ada urusan kat sini. Kali ni saya check in Star City Hotel pula.

[STAR CITY HOTEL]


Star City Hotel terletak di Jalan Pintu Sepuluh Alor Setar. Hanya 05 minit berjalan kaki ke Aman Central Mall dan Menara Alor Setar. Memang berada betul-betul dalam kawasan strategik.

Hotel bertaraf tiga bintang ini mempunya 98 buah bilik berhawa dingin pelbagai jenis. Ia dilengkapi dengan peti sejuk mini, tv berkabel, kemudahan membuat kopi/teh, mini sofa, seterika, pengering rambut dan wifi yang laju. Kat sini juga disediakan surat khabar percuma. Surat khabar Star yang dihantar ke bilik seawal jam 6am.

Masa mula-mula masuk bilik,... Wow, I like! Bilik memang luas dan selesa. Dekorasi bilik ni amat cantik sekali dan kebersihan memang terjaga. Kira saya betul-betul suka la duduk kat hotel ni. Staf-staf kat hotel ni pun baik dan peramah. Kira nak tanya apa pun depa layan dengan baik. Dan yang paling penting sekali shower dia kuat okay. Nak mandi pun best kalau air laju.


Breakfast provided.... menu yang disediakan kat The Paddy Cafe ni kira not bad. Ada nasi lemak, makaroni bakar, aneka pilihan roti bakar dan jem, minuman panas dan jus dan macam-macam lagilah. Yang paling saya suka ialah kuih pau yang pelbagai warna. Rasa pun sedap. Dekorasi cafe ni memang cantik. Kerusi yang pelbagai warna memang menaikkan seri.


Kira saya enjoy la stay kat hotel ni.Yang pastinya lepas ni kalau ada event kat Alor Setar pasti akan pilih hotel ni untuk bermalam. Memang selesa sekali.





Okay, sekian review saya untuk Star City Hotel Alor Setar.

Adios!

No comments:

Post a Comment