Thursday 3 December 2015

Karnival Sukan Taman Seri Mahkota Kulim 2.0

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.


[21.11.15]




Karnival Sukan anjuran JPP Jawatankuasa dan Perwakilan Penduduk Zon 7 dengan kerjasama KRT & JIRAN WANITA Taman Seri Mahkota telah berlangsung dengan jayanya. Setiap barisan AJK mengambil tugas masing-masing. Program yang bermula pada pukul 8:30am dipenuhi dengan anak-anak penduduk TSM yang masing-masing teruja untuk menyertai aktiviti yang disediakan.


Program bermula dengan aktiviti Merentas Desa. Alhamdulillah, aktiviti berjalan lancar walaupun panas terik menujah pandangan mata. Kanak-kanak yang datang berlari bagaikan tidak kenal erti kepanasan. Memang aktif sungguh kanak-kanak ni...




Kemudian program diteruskan dengan Program Pencegahan Kebakaran. Ini adalah aktiviti utama pada kali ini. Ceramah dan demo kebakaran oleh Jabatan Bomba dan Penyelamat Kulim. Terima kasih diucapkan di atas perkongsian info. Api memang real punya.






Selesai demo kebakaran, program diteruskan dengan acara penyampaian hadiah bagi pemenang aktiviti Merentas Desa. Happy kanak-kanak ni dapat hadiah dan piala. Walaupun nampak simple tapi bermakna buat mereka.






Program berakhir dengan sedikit jamuan ringan. AJK Jiran Wanita sambung meeting dulu untuk aktiviti seterusnya.


Adios!

5 comments:

  1. meriahnya...
    http://jmbelog.blogspot.my/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup... memang meriah. Setiap kali ada aktiviti, memang penuh ngan anak2....

      Delete
  2. singgah + follow sini.. :)

    jemput join segmen shawal.. ^^v

    http://akubukaninnocent.blogspot.com/2015/12/SegmenBlogwalking.html

    ReplyDelete