Sunday 27 September 2020

Aktiviti Hujung Minggu

Teks: As Samsudin
Foto: Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hello geng...

Hujung minggu ni korang buat apa ya? Hari ni saya macam biasa, kemas rumah dan mengadap laptop saja la. Semenjak PKP ni rutin hujung minggu pun dah berubah sepenuhnya. Mood berlari dah hilang. Hanya menghabiskan masa di rumah kecil saya saja.

Kemas rumah.

Yang paling saya suka sudah tentulah ubah susun atur barang. Sekejap di sana, sekejap di sini. Tapi tak banyak beza pun, ruang pun terhad kan. Jadi kita susun bagi nampak sedap mata kita memandang cukuplah kan. Walaupun ruang terhad tapi berjam-jam juga la habiskan masa di situ. Sambil kemas sambil belek barang-barang yang ada. Semua koleksi kesayangan memang banyak kenangannya. Jadi, banyaklah yang boleh dikenangkan. Kan....



Tapi ini hanya sementara sahaja. Insyaallah, ada rezeki nanti saya plan nak ubahsuai rumah. Jadi, susun atur barang akan berubah lagi nanti. Cuma yang pasti sudut membaca dan sudut larian wajib ada dalam rumah saya. 

Run And Read.

Ini impian saya. Nak sediakan satu ruangan khusus untuk mini library dan koleksi-koleksi larian saya. Memanglah selama ini saya ada mini library di rumah tapi kali ini saya plan nak buat satu ruang khusus yang tak berkongsi dengan ruang tamu saya. Jadi pengunjung mini library saya tu tak perlu masuk terus melalui ruang tamu, masuk bahagian luar saja. Senang dan selesa nanti.

Okeylah, berangan tu berangan juga. Tapi jangan angan-angan kosong ya.

Jumpa lagi.




6 comments:

  1. rajin nyaaa awk... my weekend just to sleeppp. sobs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak, saya pun lepas makan mesti nak tidur sekejap....

      Delete
  2. berangan is free! harap dapat realisasikan angan2 tu one day..insha Allah...all the best

    ReplyDelete