Saturday 14 May 2016

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur MAEPS 2016 - Part 3

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur MAEPS 2016 - Part 1
Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur MAEPS 2016 - Part 2

Saya bersama Bonde, Mas dan Fatin masih di Dewan A. Dah penat berjalan ke sana ke mari. Akhirnya kami mengambil keputusan untuk kembali ke booth Karya Seni. Lepak dulu kat sana menghilangkan penat. Sebenarnya saya tumpang letak beg luggage saya kat booth Karya Seni ni. Susah la nak heret ke sana ke mari. Hehe..

Tengah-tengah lepak berjumpa pula dengan kak Rozi D' Bankers. Hah, apa lagi jom kita posing la ramai-ramai. Havoc la pulak jadinya.



Alkisahnya kat booth Karya Seni ni ada artis nak mai. Pelakon-pelakon drama adaptasi novel Tundukkan Playboy Itu. Dah alang-alang lepak kat situ, kami pun ambil peluang bergambar berselfie bagai dengan diaorang la. Padahal tak berapa kenal pun. Jenuh nak ingat balik diaorang pegang watak apa sebab kat luar memang nampak lain sangat. Macam artis sangat! Hehe...



Dah puas berehat, kami pun meneruskan misi ke Dewan C pula. Kalau nak ke sana kena keluar dari Dewan A dan lalu kat bahagian Street Mall. Kat Street Mall ni ada jual macam-macam barang termasuk barang cenderahati dan aksesori. Kalau nak ukir nama kat gelang ke, keychain ke semua ada. Nak lukis potret dan karikatur pun boleh. Sempat juga melintasi ruangan Rehat & Baca. Ramai yang berehat dan membaca di situ. memang penuh.

Masuk ke Dewan C, ronda dari satu booth ke satu booth. Singgah beli komik Lawak Kampus kat kembar. Singgah juga kat booth Karangkraf tapi tak jumpa sesiapa pun. Kat Dewan C ni suasana lebih padat. Mungkin saiznya yang kecil sedikit jika nak dibandingkan dengan Dewan A. Orang memang ramai sebab tu rasa macam panas sikit.

Selain komik Lawak Kampus, saya memang tak beli buku lain dah kat sini. Sedar tak sedar sebenarnya saya dah beli dua belas buah novel dan tiga komik. Hamboihhh.... tak boleh nak tetap pendirian langsung. Hehe... tapi saya tengah kontrol la ni!! Haha... dah tu ronda jer la sambil cuci mata dan ambil gambar apa sikit.


 



Singgah sekejap sahaja kat sini. Lepas habis pusing semua booth kami berempat patah balik ke Dewan A sebab nak tengok Chef kita memasak.

Jumpa lagi nanti di Part 4.

Adios!

2 comments:

  1. wah bestnya! Tahun ni tak berkesempatan nak pergi. Tapi kalau dah pergi habis lah duit haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe... tujuan ke sana pun nak beli buku so memang boleh habis duit la. Tahun depan boleh pergi....

      Delete