Tuesday 15 June 2021

Pertemuan Pertama Tim Legasi Abah (8)

Teks: As Samsudin
Foto: Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.



Buat pertama kalinya, tim LA 8 bertemu secara maya melalui Google Meet. Pertemuan yang dirancang dalam masa yang singkat mendapat respon yang baik daripada semua ahli. Berdebar juga nak bertentang empat mata ni, walaupun hanya secara maya.

Perkenalan dengan sahabat-sahabat LA 8 membuatkan lidah saya kelu untuk berkata-kata. Nak kenalkan diri sendiri pun, aduhai... terasa beratnya mulut ni. Tak tahu nak cakap apa. Mana tidaknya, sahabat-sahabat LA 8 semuanya hebat-hebat belaka. 

Seronok sangat apabila mendengar cerita setiap orang. Semuanya mempunyai latar belakang yang amat tinggi dan pakar dalam bidang masing-masing. Ditambah pula dengan cerita dalam bidang penulisan yang sangat mengagumkan. Terasa betapa kerdilnya saya di situ. Tetapi dalam masa yang sama saya berasa amat bertuah dikelilingi insan-insan hebat ni.

Saya ingat lagi pesan Mak Sri Diah,

"Berkawan-kawanlah dengan orang-orang yang sama minat."

Alhamdulillah, seronoknya saya berada dalam keluarga ini.

Pertemuan yang dirancang cuma satu jam menjadi hampir dua jam. Itu baru sesi suai kenal dan perkongsian cerita penulisan masing-masing. Saya pasti masih banyak persoalan yang ingin ditanya, yang ingin dicungkil. Kan... 

Rasa tak puas kan...

InsyaAllah, ada rezeki di lain masa harap kita dapat bertemu lagi ya. 

Sayang semua!

Jumpa lagi.

2 comments:

  1. Jumpa kat google meet pon da happy sebenarnya kann ☺️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, dah rasa bertentang empat mata dah tu...

      Delete