Tuesday 1 March 2022

Jurnal Penulisan 2022

Teks: As Samsudin
Foto: Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.



1 Mac 2022.

Salam Israk Mikraj.

Cabaran Penulisan 2022. Jangan ingat boleh menyorok ya. Mak dok perati jer tu. :)

Alhamdulillah, hari ini saya telah bertekad untuk menyahut cabaran penulisan 2022. Walaupun sedikit ketinggalan namun saya berdoa semoga tekad dan azam yang telah tersemat di hati dapat saya perjuangkan sehingga terbitnya jurnal penulisan akhir tahun ini.

Saya masih terkial-kial mencari arah. Hendak mula dari mana ya? Januari, Februari atau fokus Mac saja?

Banyak benar persoalan yang berlegar di minda. Semangat pula masih di tahap suam-suam kuku. Tak apa, perlahan-lahan mencuba. Biar lambat asalkan sampai ke destinasi yang dituju.

Better Late Than Never.

Saya kena tulis!

"Jangan mengeluh tentang kelmarin. Jadikan esok yang lebih baik dengan memanfaatkan hari ini sebaiknya."

Kata-kata yang penuh motivasi. Semoga saya konsisten berkarya. Terima kasih Mak Sri Diah untuk #planner2022 yang amat menarik dan eksklusif ini.

#cabaranpenulisan2022
#jurnalpenulisanUniKH
#aksarakumenari
#bisikanhatias

Jumpa lagi.

6 comments:

  1. Nak menulis ape tu? Kisah hidup ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cabaran kali ini boleh tulis kisah hidup dan apa saja. Fiksyen pun boleh, motivasi, dan sebagainya. Yang penting menulis setiap hari.

      Delete
  2. Cantik plannernya..
    Semoga semangat terus untuk menulis.. Pandang ke depan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, planner yang cantik dan eksklusif daripada Novelis Sri Diah. Terima kasih Sha.

      Delete