Tuesday 23 March 2021

15 Koleksi Buku Terbaik Di Hati Saya

Teks: As Samsudin
Foto: Carian Google

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Tajuk entri hari ini sangat menarik bagi saya. Yelah, saya kan pencinta buku. Saya dan buku memang tidak dapat dipisahkan. Gembira rasanya bila dikelilingi buku. Makan dengan buku, tidur dengan buku. Tak baca pun tak apa asalkan mata tu dapat disajikan dengan buku-buku.

Cewah...

Mengada kan. Bacanya tidak, nak tengok saja. Bukan macam tu, bukan tak mahu membaca. Saya nak, cuma masa tidak begitu mengizinkan. Jadi sabar sekejap. 2021 Reading Challenge di Goodreads pun saya letak 21 buah buku saja. Tak berani nak lebih-lebih sebab tahu kemampuan diri. Tapi itu pun belum selesai waima satu buku pun. Parah ni. Hehe...

Okey la, jom kita tengok 15 koleksi buku terbaik di hati saya. Terbaik di hati saya tu maksudnya saya suka sangat buku-buku ni dan saya sayang sangat-sangat. 

Tapi sebelum tu nak beritahu, dulu saya pernah buat entri tentang buku kegemaran saya. Ada dua entri yang menceritakan tentang buku-buku yang kebanyakannya hampir sama.


Jadi kali ini saya nak kongsikan koleksi buku yang berbeza. Dan yang pastinya buku-buku ini adalah buku-buku rare bagi saya. Jom kita tengok!








  1. Kompilasi Cerpen Tiga Wanita Yang Aku Cinta - Monalita Mansor
  2. Jogho Yang Tewas - Rohani Deraman
  3. Armagedon: 2012 - Muhammad Alexander
  4. Antologi Cerpen Hujan Turun Lagi - ILHAM
  5. Redah Saja Allah Ada - Azura Abdullah
  6. Isteriku Bidadari - Ebit Lew
  7. Sedegup Cinta - AC Jaffrie & Monalita Mansor
  8. Kumpulan Cerpen Bidadari Burung - S.M. Zakir
  9. Aristokra - Ahmad Patria 
  10. Kumpulan Cerpen Tembok Masih Tinggi - Osman Ayob
  11. Ulu Yam Di Liverpool - Nazali Noor
  12. Cerita Cinta Ahmad Ammar - Grup Penjejak Tamadun Dunia
  13. Habibie & Ainun - Bacharuddin Jusuf Habibie
  14. Cinta Suci Zahrana - Habiburrahman El Shirazy
  15. Dedaun Hijau Di Angin Lalu - Manaf Hamzah
Jangan lupa dapatkan buku-buku ini ya.

Jumpa lagi.

6 comments:

  1. Setakat ni yang saya baca Armagedon 2012 dengan cerita cinta ahmad ammar. Best! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, tapi jenuh juga nak menghabiskannya... hehe

      Delete
  2. thank you for sharing , satu pun tak pernah baca lagi .. huhuhu ketinggalan zaman tul rasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...sama-sama. Nanti boleh cari buku-buku ni...

      Delete
  3. No 11 je yang pernah baca. Pernah jumpa arwah penulis beberapa kali dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala, boleh try baca yang lain-lain pula...

      Delete