Wednesday 31 March 2021

Potlucks Makan-Makan Sambut Hari Jadi Ayah Tersayang

Teks: As Samsudin
Foto: Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hari jadi ayah saya pada 14 Februari yang lalu. Tapi masa tu rentas daerah dibenarkan untuk negeri Kedah tetapi terhad kepada dua orang sahaja dalam satu kenderaan. Jadi kita tangguh la dulu nak sambut dengan ayah. Tak best la kalau tak cukup korum kan. Haha...

Dan alhamdulillah, pada 6 Mac yang lalu kami sekeluarga akhirnya dapat juga menyambutnya bersama-sama. Konsepnya macam biasa la, kita buat makan tengahari dan berpotlucks la. Masing-masing bawa menu sendiri. Bawa seorang sedikit tapi bila dah hidang sekali tu memang penuh la. Macam-macam ada.

Masa tu kebetulan saya sibuk dengan urusan renovate rumah. Jadi saya ambil keputusan untuk sediakan menu yang simple-simple saja. Masak pun tak ambil banyak masa. Fikir punya fikir maka saya dan suami decide nak buat Udang Goreng Kunyit dan Ayam Masak Kicap.



Menu biasa tapi rasanya luar biasa. Alhamdulillah, ayah dan family semua suka. Memang habis licin la. Menu lain pun semua sedap dan memang berselera la kami semua makan. Maklumlah, dah lama tak berkumpul bersama kan.

Kek pula hasil air tangan adik saya. Kek Coklat yang simple dan sedap. Kiranya semua menu hasil air tangan kami adik-beradik. 

Lepas selesai semua, macam biasa ambil angin petang kat luar rumah. Port kegemaran saya sudah tentulah kat pokok manggis. Hahaha...



Terubat rindu kat ayah dan family tercinta.

Alhamdulillah.

Tunggu rezeki di tahun hadapan pula.

Jumpa lagi.

6 comments:

  1. meriah besday ayah...
    hepi belated besday pakcik.
    moga panjang umur, sihat tubuh badan... :)

    ReplyDelete
  2. potluck is the best :)
    happy birthday uncle :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, dapat makan macam-macam... hehe..
      Terima kasih ;)

      Delete
  3. Alhamdulillah!!!! dpt jumpa smua.. terubat rindu :)

    ReplyDelete